Alexander Klöpping verkoopt Blendle aan Franse concurrent

De kassa van Alexander Klöpping rinkelt. Hij verkoopt zijn online kiosk Blendle (50 duizend betalende abonnees) aan het soortgelijke Franse platform Cafeyn. Dat vertelt hij vandaag aan de Volkskrant. Cafeyn neemt alle aandelen over, waaronder de 25 procent van Alexander. Wordt de Blendle-baas, bij het grote publiek nog altijd bekend van DWDD, daarmee schathemelrijk? Hij wil er niets over zeggen. “Saai hè? Ik kan er niets aan doen, de kopende partij wil dat niet.“
“In 2014 was het 13 miljoen euro waard. Is het nu meer of minder?“, legt de Volkskrant hem vervolgens voor. Alexander daarop lachend: “Ik waardeer de poging.”

Blendle is nooit een winstmachine geweest. Er zijn nu dus 50.000 betalende abonnees, maar in het verleden riep Alexander dat er 100.000 betalende abonnees moeten zijn om winst te maken.

Lees verder bij Mediacourant