Arie Boomsma en Glennis Grace slopen VI, adverteerders trekken zich terug

De eerste adverteerders reageren op de oproep van Arie Boomsma en Glennis Grace om zich te distantiëren van Veronica Inside: scheermesjesfabrikant Gillette en kiwimerk Zespri. Dat is te zien op Instagram. Arie en Glennis hopen de mannen van VI monddood te maken door te zagen aan hun financiering. Ze hebben naast Gillette en Zespri ook Toto, Gamma, Kordaat, Veet, de KvK, Albert Heijn en SNS Bank opgeroepen om hun advertenties rondom de Veronica-show te heroverwegen.

Kiwi gaat Talpa Network niet meer betalen voor spotjes rondom VI. “Wij begrijpen jullie verontwaardiging en woede als reactie op wat gezegd is bij Veronica Inside. Wij distantiëren ons er uitdrukkelijk van en willen niet meer adverteren rond dit progamma. Deze uitspraken zijn verkeerd en in strijd met onze waarden. Zespri is als merk gericht op mensen, verbinding en inclusiviteit en we streven naar een betere wereld.”

Lees verder bij Mediacourant