Yves Gyrath en Erik de Vlieger woest op millennials van KRO-NCRV

Yves Gyrath en Erik de Vlieger snappen niet waarom de millennials van het nieuwe KRO-NCRV programma ‘Propaganda’ geprobeerd hebben om karaktermoord te plegen op Maurice de Hond. Dat zeggen de twee ondernemers in de meest recente aflevering van hun spraakmakende podcast The Gygs.

In ‘Propaganda’ dat donderdagavond is uitgezonden op NPO3, werd de handelswijze van Maurice de Hond ‘onderzocht’. De conclusie leek echter al van te voren vast te staan: Maurice is niet te vertrouwen. Er werd ingezoomd op alles wat Maurice verkeerd heeft gedaan in zijn leven, alle zaken waarbij Maurice het bij het rechte eind had werden gemakshalve achterwege gelaten.

De programmamakers van KRO-NCRV bleken ook veel moeite te hebben met een gift uit 2020 aan Maurice en zijn stichting van 100.000 euro door Klaas Hummel (vastgoed). Yves Gyrath heeft deze ‘gift’ aan Maurice de Hond gefact-checked bij Hummel. Maurice blijkt alles keurig tot in detail geadministreerd te hebben waar het geld aan besteed is met bonnetjes en facturen. Hummel gaf verder aan het belangrijk te vinden dat er alternatief onderzoek wordt gedaan naar methodes om uit de crisis te komen en daarom Maurice te steunen. Daarnaast merkt Yves op dat iedereen die Maurice kent weet dat hij deugt en het onderzoek niet doet om zichzelf te verrijken.

Yves en Erik snappen niet waarom de hipster-televisie-makers van de NPO zo moeilijk doen over honderdduizend euro van Hummel voor de stichting van Maurice de Hond. Terwijl aan de andere kant Ab Osterhaus ruim 5,6 miljoen heeft verdiend aan onderzoek naar vaccins. Daarnaast blijft het opmerkelijk dat het vermogen, en de geldstromen, van Jaap van Dissel (RIVM) ook niet door de KRO-NCRV worden onderzocht.